torsdag den 21. juli 2016

HeatWave dag 3 - 5

Jeg har lavet et kort mere med en teknik fra online kursets dag 3 om avancerede embossing teknikker.
 
Ligesom det første kort jeg lavede til dag 3 er det en af de  "faux" teknikker som Julie Ebersole viser.
 
Denne gang Faux porcelain......
 

Hun siger de ligner "french porcelain metal enamel tags" tænker det er sådan nogle gammeldags emaljerede metal skilte :)
 
Det er lidt en udfordring at tage billeder der både viser farvene og giver en fornemmelse af tykkelsen og overfladen på den embossede "kakkel"...
 
 
Her et billede af "porcelæns kaklen" før den kom på et kort - håber i kan fornemme tykkelsen - og kan fortælle at den også er pænt tung ;)
 
Hvordan: Jeg har limet 5 karton firkanter sammen - limet den diecuttede sommerfugl på - dækket med versamark og klar embossing pulver og smeltet det. Da det havde fået et par lag tog jeg lidt distress ink og sværtede lidt oven på kanterne og rundede hjørnerne - for at give det et "gammelt" skær. Derefter varmede jeg det op igen og dryssede mere pulver på som så også blev smeltet - det fik rigtig mange lag før sommerfuglen var helt dækket og det var en samlet glat overflade!!!
 
Kanterne har fået lidt sølv embossing som kun lige akkurat er smeltet og ikke er smaltet "sammen" med det klare.
 

Så har jeg sat det på en base at samme farve som sommerfuglen hvor jeg har embosset et mønster med klar. Egentlig var stemplet ikke "langt" nok, men har "forlænget" det ved hjælp af MISTIen .... det viste sig at stemplets kanter var lidt "skæve" så det tog en hel del forsøg på kladde papir ;)
 
Har bundet lidt garn omkring kortet, bundet sløjfe og pyntet "enderne" med små hjerter i 2 størrelser.
 
Har valgt for en gangs skyl ikke at sætte nogen tekst på for det er egentlig rart at have nogle kort på lager der kan sendes til "flere" anledninger ;)
 
Tak for besøget :)

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det flot ud. Et stort stykke arbejde der har givet pote - så kan man jo godt glæde sig over sit projekt. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) Ja jeg er vist ret glad for det ;)

      Slet
  2. Hvor er det super flot det du har fået lavet :-) og nu bliver jeg jo lidt nysgerrig på hvor du kan tage sådanne kurser henne. Er det online kurser for så kunne jeg da godt tænke mig oplysning om hvor jeg kan finde sådanne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :)
      Dejligt du er blevet nysgerrig ;) Burde da også have skævet hvor kurset var .... det er smuttet. Men det er et kursus hos Online Card Classes her er link: http://www.onlinecardclasses.com/ og det er det kursus der hedder Heat Wave ;) Jeg har efterhånden taget en del af deres kurser og de er faktisk altid rigtig gode :) De er på engelsk...Der er både tekst og PDFer med billeder og fuld arbejdsbeskrivelse - og så det jeg er gladest for mange videoer hvor man ser dem lave de forskellige teknikker og kort. Syntes man for meget ud af at "se" det hele. Når man har købt et kursus har man "livstids" adgang til det ;) og der er gallerier med links til andre kursister versioner af teknikkerne - så masser af inspiration :)

      Slet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)