tirsdag den 12. juli 2016

HeatWave dag 1

Hos Online Card Classes er der i dag startet et kursus som hedder HeatWave, det er et mini kursus om heat embossing. Jeg er ret glad for heat embossing.....har en skotøjsæske fuld at forskellige embossing pulvere....så dette kursus var jeg da nød til at tage ;)
 
På dag et handler det om embossing teknikker, tips, tricks og materialer (båbe til at embosse med og "på"). Jeg har valgt at lave et kort hvor jeg bruger nogle af de tips Yana Smakula giver i sin video....Nemlig dem om at embosse diecuts....
 

Jeg valgte at lave et fødselsdagskort til en mand.

Bogstaverne er embosset med platinum Ultra Thick Embossing Enamel fra Melt Art. Tippet med at bruge en akrylklods til at presse bogstaverne ned i versamark sværten med virkede rigtig godt: ud over at jeg slap for nassede fingre undgik jeg også at få bogstaverne "bøjet". Disse små bogstaver var for små til at jeg kunne smelte pincet mærkerne i den ene ende væk uden at lave nye i den anden - så efter 2 lag embossing satte jeg dem på en strimmel katon og smeltede lige mærkerne væk.

"Træ"baggrunden er lavet ved at inke et stykke Neenah dessert storm med Vintage Photo (kraftigst i kanterne) og så stemple med Ground espresso. Har sat skumtape bag på så det får lidt "tykkelse" a la et bræt.

Pynten er en halv lynlås og et "kamera" som et hængt på et stykke snor (faktisk noget snor fra en tøj mærkat).
 
Dies: Die-namics My Favorte Things Cross-Stitch Rectangle og Sizzix Tim Holtz Alterations Holiday Words: Block.
 
To foreign visitors: the word mean congratulations.
 
Tak for besøget og tusind tak til jer der tager jer tid til at ligge en kommentar :)

6 kommentarer:

  1. Stunning Card, nice to see a masculine styled card.

    SvarSlet
  2. Rigtig flot kort og skønt at se noget embossing igen. Din baggrund er super fint lavet også.
    Tak for påmindelsen om at jeg også har en kasse med div pulvere......
    P.S.:
    Jeg sætter småting på en "ispind" med en klat lim mens jeg embosset, for at undgå pincetmærker - og ikke få lim og pulver på alle 10 tommelfingre.....!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) Godt at hører at jeg ikke er den eneste med en hel kasse embossing pulver ;)
      Tak for ispind tippet :) Skulle jo prøve nogle af tippene fra kurset...men til så små ting syntes jeg pincetten er bøvlet ;) plejer at bruge et par sammen klæbede karton strimler - men din ispind lyder da nemmere - den må jeg huske og så skaffe nogle ispinde....

      Slet
  3. Kanon flot woodgrain baggrund på kortet! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :)
      Jeg er også lidt begejstret for den baggrund...Havde lavet den samme på en tag/prøve til creative chemistry 102 hvor der bare skulle "noget" bag selve kursus "dimsen"...Men syntes den også havde fortjent at komme på et kort ;)

      Slet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)