fredag den 7. september 2018

Tak for invitationen

Dette kort er som titlen på indlægget siger et "tak for invitationen" kort ;) havde nemlig fået en invitation til rund fødselsdag :)


Blomsten på "båndet" er delvist klippet ud i hånden så en del af blomsten er "fritlagt" - husker det som en ide jeg har set i en Jennifer Mcguire video men kan simpelthen ikke finde den.

Blomsten og teksten er heat embosset med sølv. Teksten er en kombination af stempler: Tak for er fra et af Gitte fra Hobbybodens sæt og lød egentlig tak for alt - det var jo ikke lige det jeg skulle bruge her ;) så nøjedes med at stemple med en del af stemplet (havde ikke lyst til at klippe det itu som jeg nogle gange gør, så dækkede bare alt med et stykke tape da jeg duppede sværte på stemplet og så fjernede jeg tapen før jeg stemplede). Havde ikke et stempel med invitationen så har brugt mit alfabet stempel til det. Kan godt lide den blanding af størrelser og typografier det giver at blande tekst stempler.

Blomsten er farvelagt med Zig Clean Color Real Brush Markere og vand.

Har brugt det samme blomster stempel til at lave tone-i-tone stemplingen på baggrunden.

Invitationen jeg havde fået så sådan her ud. Syntes den var så sød og forårsagtig og at det kunne være sjovt at lave svar-kortet som en variation over samme motiv.


Her et billede af de 2 kort ved siden af hinanden.


Materialer: Akvarel karton, Clearly Besotted Miniture Floras Collection II, Zig Clean Color Real Brush Markere: 071 Flesh colour + 021 Light carmine + 025 Pink + 041 Light green + 040 Green + 062 Dark brown, Embossing pulver Ranger super fine Silver, Gitte Grønfeldts de svære kort, DixiCraft 270977 (alfabet), AC karton Taffy, Distress ink Picked raspberry, Halvperler.

Tak fordi du kiggede forbi :)

4 kommentarer:

  1. Rigtig flot. Godt tænkt at bruge indbydelsen som inspiration.

    SvarSlet
  2. Super flot og det med at besvare invitationen med samme motiv, er da smart. Og ja også at du rent faktisk skriver farvenumrene du har brugt :D
    Jeg vil have købt nogle flere af de farver, for der mangler nogen i mit sæt efter min mening...haha....i de farver jeg bruger mest ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) Tænkte at jeg ville skrive numrene både så jeg selv kunne huske dem ;) men også fordi jeg nogle gange er blevet overrasket over de kombinationer & resultater jeg har set på YouTube, og da jeg skulle ønske mig flere farver fik jeg meget inspiration til hvilke jeg skulle vælge på den måde ;)
      Kan godt forstå du gerne vil have nogle flere.....for man bliver hurtigt vild med dem :D Jeg startede med sættet med 24 og så har jeg "udbygget" ;) Fandt ud af at jeg skulle have en del flere grønne end jeg havde troet....det er ligesom mange nuancer...kold/varm - ren/grumset ;)

      Slet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)