søndag den 12. november 2017

Kort med kant børstet med Distress ink

Jeg er i øjeblikket i gang med et kursus hos Online Card Classes kurset er fra i sommers og hedder Rainbow Maker.

Jeg er med i en lille lukket fødselsdagsgruppe på Facebook og to af os har købt kurset og tager det "sammen", det er både hyggeligt og sjovt at sammenligne erfaringer og resultater :)

Dette kort er lavet ud fra første lektion af Kristina Werner. Hun laver 9!!! baggrunde - 3 af dem bliver gjort "færdige" til kort.


Distress farverne er børstet på med en pensel. Derefter har jeg stemplet mønstrene oven på, de er fra mønster stempelsættet Heirloom Patterns fra WaltzingMouse Stamps. Duen er fra sættet Lovebirds fra Krumspring Stamps, det har jeg farvelagt med farveblyanter for at få samme udsende som den børstede Distress ink. Teksten er fra sættet Glade Hilsner fra Gitte fra Hobbyboden. Og så nogle mini halvperler.

Lige et billede af baggrunden før stempling...


Jeg har ikke prøvet at børste/pensle Distress ink på før. På kurset bruger hun nogle specielle børster....dem har jeg ikke men vi har i Facebook gruppen eksperimenteret med hvad vi nu har ;)
Har taget et bille med den pensel jeg brugte så jeg kan huske mine forskellige forsøg - jeg syntes denne pensel havde tendens til at lave en "tvære klat" et stykke inde, så vil bruge en anden næste gang. Men ellers kan jeg godt lide teknikken...syntes det er nemmere at fade til hvid og få det tyndt/sart...så når det er det udtryk jeg går efter vil jeg helt klart huske at "børste" det på :) og så kan jeg godt lide at man ligesom får tynde "streger" i - især med Oxide inksene.

Farverne jeg har brugt er: Oxide Seedless preserves, Oxide Peacock feathers, alm. Distress Moved lawn, alm. Distress Mustard seed, Oxide Spiced marmalade og Oxide Picked raspberry.


Lige et billede af de baggrunde jeg har lavet.... så skal de jo bare lige laves til kort ;)

Tak fordi du kiggede herind :D

8 kommentarer:

  1. super lækkert, og altid skønt at lære nyt ik ;O))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :D og jo det er herligt at prøve nye teknikker :D

      Slet
  2. Det er bare super flot, og jeg er jo så heldig, at I gerne vil dele jeres oplevelser fra jeres kursus med os andre. Det har jeg utrolig meget glæde af :D
    P.S. jeg har købt en ny pensel jeg vil afprøve, og I hører selvfølgelig hvad jeg synes om den ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :D Jeg syntes det er dejligt at du for noget ud af at se/hører vores "kursus-snak" - og det var jo dig der bare lige vupti lavede forsøg med 3 forskellige pensler!! og det så så godt ud at jeg simpelthen også var nød til at prøve med hvad jeg havde stående af pensler med det samme :D Så det er fedt du også deltager ;) Glæder mig til at se og hører hvad du synes om den nye pensel :D

      Slet
  3. Hej
    Øvvv...jeg kom til at slette din kommentar på min blog...det var sødt skrevet af dig og du må gerne skrive det igen, sorry 😊 Ville trykke på svar, men ramte slet 😶

    Sikke lækkert kort du har lavet her...og en spændende teknik, som jeg ikke har set før

    God dag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lissy :) Jeg har også flere gange tænkt "uhhh der var du lige ved at ramme forkert"....har været inde hos dig og skrive igen ;)

      Tusind tak for din hilsen og kommentar til mit kort :D

      Slet
  4. Skønne baggrunde og fede effekter. Måske jeg skulle undersøge det kursus nærmete

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) Jeg har desværre kun fået "taget" første dag af kurset...men den var jeg glad for...og så må jeg sige at jeg faktisk altid er glad for deres kurser :D

      Slet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)