torsdag den 30. august 2018

Medfølelse

Dagens kort var et af de svære at lave......ikke "teknikmæssigt" - men på grund af anledningen. En veninde havde mistet et nært familiemedlem.
 
Så jeg ville gerne sende et kort der var sødt uden at være alt for "larmende og farvestrålende". En svær balance syntes jeg som normalt er så glad for "farver". Tænker det nok er lidt individuelt hvad man syntes er passende ved dødsfald og lign. og i virkeligheden er det nok mere "tanken" bag et hjemmelavet kort end kortet selv der forhåbentlig varmer.
 
 
Baggrunden er lavet ved at sværte Distress ink gennem en stencil fra venstre hjørne i bunden og tonet ud til hvidt. Havde skærmet bunden og venstre kant af for at få en slags "ramme".
 
Tulipanen er stemplet på akvarel karton og embosset med klar og så er det farvelagt med Zig tuscher og vand. Den er skåret ud med en die fra et sæt der passer til stempelsættet - er så glad for de sæt hvor jeg har die der passer til :) For ikke at have den lille hvide kant uden om blomsten som havde en lid anden hvid tone en min kortbase har jeg farvet den.
 
Materialer: Neenah solar White, Stencil no.9 fra Crealis, Distress ink Pumice stone, Clearly besotted Friends forever Stamp + Die, VersaMark, Akvarel karton, Klar embossingpulver, Zig Clean Color Real Brush Markere: #Blomst 050 Yellow + 021 Light Carmine + 022 Carmine Red #Blade 050 Yellow + 043 Olive Green + 044 Deep Green #Omrids 091 Light Gray, Tekst fra "De Svære Kort" af Gitte fra Hobbyboden.
 
Tak for dit besøg :)

2 kommentarer:

  1. Det er et super flot kort, og selv om der er farve på, passer det perfekt til den slags kort :D
    Det er altid svært at lave de kort....jeg burde have lavet til en veninde, men nåede det desværre ikke <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :D ville så gerne gøre især dette kort så perfekt som muligt....og det er svært. Trist at du ikke nåede det til din veninde....nogle gange ville man så gerne kunne gå tilbage i tid og gøre ting anderledes <3

      Slet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)