søndag den 13. marts 2016

Glitter gennem stencil 2

På Stampnation var der i januar or februar et kursus der hed Technique Toolbox: Creative Stenciling. På kursets dag 6 var emnet Glittered Stencils og CatherinePooler viste teknikken i en video.

Det grisser bare VIRKELIG meget at arbejde med glitter!!!! Og det tog også lidt tid at drysse de 2 farver i "blomsterne" i bitte små portioner af gangen da de jo helst skulle blive nogen lunde ens ;) Så da jeg var færdig med det store "baggrunds" stykke besluttede jeg at lave 2 kort ud af det :)

Det første kan ses her og i dag blogger jeg så om det andet der er blevet færdigt...


Hvordan: Jeg satte et ark dobbeltklæbende folie på hvidt karton (tror jeg vil prøve med sort næste gang jeg vil lave så store mørke områder for jeg syntes der set fra nogle vinkler tittet lidt for meget hvidt frem mellem det sorte glitter) -
Dubbede versamark på bagsiden af stencilen (så skulle det være nemmere at få den af tapen igen) -
Lagde stencilen på -
Dryssede først det orange glitter i midten af alle hullerne (med et lille stykke karton som "ske") -
Dryssede så det røde glitter i resten af hullerne -
Lagde et stykke "bagbeklædning" fra folien henover og gnubbede godt med et falseben -
Rystede og bankede så meget af det overskydende/løse glitter af og tørrede forsigtigt med en klud -
Tog stencilen af (den sad ret godt fast) -
Dryssede sort glitter på -
Lagde igen "bagbeklædningen" henover og gnubbede med falsebenet -
Dryssede det overskydende sorte glitter af og helte det tilbage i beholderen -
Da jeg havde delt det gav jeg alle kanter en tur med en sort tusch.

Selvom det er gnubbet VIRKELIG grundigt drysser det stadig lidt :( Men det ser altså rigtig flot ud i virkeligheden - så må man jo finde sig i lidt drys!

Materialer: TheCraftersWorkshop Template Mini Peacock Pattern, Dobbelt klæbende tape, Wow glitter Carrot og Grimson, Finnabair glitter Ebony, VersaMark, AC karton, twine, VersaFine onyx Black, MISTI, Stempel fra SCRAPPER Kæmpe Knus....

To foreign visitors: the words mean big HUG to you from me.

Tak for besøget og god søndag :)

2 kommentarer:

  1. Det er bare så smukt... sikke en stor effekt og dybde du har fået på dine blomster. Det er så flot udført.... må jeg prøve en dag, hvis jeg kan gennemskue teknikken :-)

    God dag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak :)
      Beklager at det helt var smuttet med en forklaring.....
      Nu har jeg skrevet en meget lang men forhåbentlig meningsfuld en ;)

      Slet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)