torsdag den 15. november 2018

Moderne watercolor juletræ

På tredje dagen af kurset Clean & Simple Holiday hos Online Card Classes var temaet Coloring.
I dagens første video viser Kristina Werner hvordan man enkelt laver moderne juletræer med masking tape og watercolor. Det så både hurtigt, nemt, sjovt og flot ud så det gik jeg i gang med :)


Lavede 3 forskellige træer hvor jeg prøvede forskellige farvekombinationer af og eksperimenterede lidt med mængden af farve, vand og "rækkefølgen"....

Translation: "Now thousand Christmas lights turns on" it is from a Danish Christmas carol.

På mit første forsøg brugte jeg 4 farver grøn ligesom Kristina Werner gør.
Da teksten omtaler "tusind julelys" valgte jeg at sætte masser af cremefarvede liquid pearls dråber på....jeg er bare ikke spor tilfreds med udsenet på de dråber....prøvede flere gange på en kladde og den er håbløs at få pæn (og det har jeg faktisk altid syntes...) den er ligesom alt for tyktflydende....skal klart bruges til andre teknikker ;)

Translation: Merry Christmas.

Var ikke så glad for de 2 øverste farver på det første træ, så på det næste brugte jeg kun 3 farver og den øverste var en anden end før. Gav det også mere både farve og vand....nok også lidt for meget ;)
Denne gang stemplede jeg med rød Oxide ink og satte "julekugler" på med Enamel Accents fra Ranger....den var hundrede gange nemmere at arbejde med og resultatet er MEGET pænere (satte bare en dråbe og løftede bøtten...ikke noget med cirkler rund om)....kunne godt bruge nogle flere farver i det mærke :)

Translation: Phrase from a Danish Christmas carol that describes the glorious Christmas decorations on the tall green Christmas tree.

På mit tredje træ valgte jeg at bruge 2 farver og blande dem med hinanden over hele træet....da jeg egentlig ikke er så vild med de "farve stribede" juletræet...Dette er det "træ" jeg selv bedst kan lide selvom det måske så ikke er helt så "moderne" som oplægget.
Da teksten beskriver at "juleglansen stråler" valgte jeg at heat embosse den med kobber, og så at sætte "kobberagtige" liquid pearls dråber på....denne farve er ligesom en del "tyndere" end den jeg har i creme...så det kunne lade sig gøre at få dem rimeligt pæne, men det var meget besværligere end med Enamel Accenten, krævede masser af "cirkler".

Syntes dette var en sjov og virkelig hurtig og enkel teknik/ide....den vil være god at huske hvis jeg står i en "er totalt bagud med julekortene og de skal afsted nu" krise :D

Materialer: Neenah watercolor Card, Masking tape,  Zig Clean Color Real Brush Markere: Deep Green 044 + Green 040 + Emerald Green 048 + Pale Green 045 + May Green 047, Julesangs tekster fra Felicita Design Klip selv no. 67202, Glædelig Jul fra Felicita Design stempel no. 67152, Oxide inks: Ground Espresso + Candied Appel, Versamark, Ranger Embossing powder Copper Super fine detail, Liquid Pearls: Bisque + Chestnut, Ranger Enamel Accents Carnation Red.

Tak for dit besøg :D

8 kommentarer:

  1. Super fine og flotte kort.
    Jeg er også mest til de to nederste og især det nederste. Men flotte er de hver især :D
    Jeg kan også godt lide at bruge Rangers og så Nuvo Drops :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :D
      Det er min første Ranger og jeg er virkelig overrasket over hvor nem den er at bruge - har 2 Nuvo Drops og dem havde jeg hørt at mange var så glade for.... fik prøvet dem her for første gang og jeg synes godt de er svære at få pæne....syntes det bliver for høje "tårne" i stedet for "kugler" må prøve at øve mig mere med dem ;)

      Slet
    2. Camilla, når jeg bruger Nuvo Drops, så lægger jeg et stykke ternet papir i A4 ind i en plastiklomme, og så sætter jeg (perlerne) på det. Banker derefter i bordet, og så får de altid en super pæn facon. Når de er tørre, er de lige til at flytte over på kortet og limer dem på, på samme måde, som jeg gør med alm. halvperler.
      Det var noget Anette fra Happymade viste os på et tidspunkt, hvor det dog var det fra Ranger Enamel vi brugte, men det virker på præcis samme gode måde :D

      Slet
    3. Tak for tippet Jette - det må jeg helt klart prøve!
      Da jeg før jeg satte perler på disse juletræer lavede prøver på en stump raste karton prøvede jeg at banke/slå kraftigt på undersiden i håbet om at det kunne få dem til at blive pæne….. det havde ingen effekt især ikke på min lyse farve Nuvo...må prøve om din finte kan hjælpe i stedet - for som det ser ud nu vil jeg helt ærligt aldrig komme til at bruge den ;)

      Slet
    4. Det kan være at din Nuvo Drops simpelthen ikke er god nok. Det har jeg oplevet med en enkelt jeg købte. Der kunne jeg heller ikke lave perler med den, og det der kom ud, så ud som bare pokker. Tror simpelthen der var for tør, og det endte med at jeg fik pengene retur, efter flere gange skriveri frem og tilbage med dem hvor jeg havde købt den. De mente nemlig at det var mig der havde gjort noget forkert ;-)

      Slet
    5. Kunne godt tro det også er det der er problemet med mine.... Kan simpelthen bare ikke huske hvor eller hvornår jeg har købt dem....Købte sidst på sommeren en sort - og da jeg ville sætte den på plads opdagede jeg at jeg havde en sort og en lys i forvejen - hmmm pinligt... - har slet ikke prøvet dem før nu... tænkte den ældste sorte skulle bruges først....men det kan da være jeg skal prøve den nye for at sammenligne - og den ved jeg trods alt hvor jeg har købt ;) Godt at hører at du også har haft problemer med en :)

      Slet
  2. Thumbs up herfra :D Og ja, perfekte til julekorts-krisen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :D Det er altid rart med lynløsninger i baghånden ik' - det har jeg i hvert fald nogle gange brug for LOL

      Slet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)