onsdag den 14. november 2018

Faux Letterpress

På dag to af Online Card Classes kurset Clean & Simple Holiday var emnet Die Cutting. Der var ligesom i går 4 videoer.
Jeg valgte at gå i gang med Chari Moss's lektion fordi den var med teknikken Faux Letterpress og det har jeg ikke prøvet før så det måtte straks prøves :D


Det drillede en del af få lavet "letterpress figuren"....jeg ville nemlig gerne have et hjerte med "bølge" kant, og die jeg har skær en hel masse bitte små hjerter ud af det store hjerte....og de skulle jo blive i her ;) da jeg skulle lime fjerde lag på "forskubbede" det sig for mig - så alle de små hjerter sad skævt og jeg måtte rette dem enkeltvis og limen nåede at tørre undervejs.....det var noget værre HØ! Så jeg limede mit vellum lag på den "anden" side af hjertet. Vellum hjertet havde jeg klippet i hånden for ikke at få alle skæringerne i overfladen af det lag der skulle sværtes/"stemples" med.

Det er denne die jeg brugte ;)

Mit akvarel karton stykke "slog" sig en del....Har brugt godt med tape da jeg limede det på min base (af 2 lag karton) alligevel vil det gerne "bølge" lidt på midten... Må prøve teknikken nogle flere gange og blive klogere på om det kan undgås.


Her et billede taget i dagslys hvor man kan se at hjertet er præget ned/debossed/Faux Letterpress. Man kan også se det er nopret/ujævnt det er pga. alle udskæringerne inde i hjertet og nok også fordi der gik ged og limsmat i det ene lag ;) Har bestemt mig for at jeg syntes det passer til stilen og til den lidt grove struktur i akvarel kartonen ;)

Svirvlerne er stemplet med et sæt med flere enkelte svirvler som jeg så bare har stemplet tæt sammen får at lave en hel baggrund.

Valgte en helt enkelt tekst die da svirvlerne er så "urolige", den er skåret i glimmertape.

Materialer: Neenah watercolor Card, Cheery Lynn Designs Doily Dies Heart to Heart DL106, Hero Arts Shadow ink Red Royal, Viva Decor My Paper World "Floral Embellishments" Art. nr. 4003 007 00, Archival ink Olive, AC Karton, God jul dien er fra By Lene BLD1011, Heidi Swapp Marquee Love Tape Guld.

Mange tak for at du kiggede med :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)