fredag den 28. september 2018

Monokromatisk - Blå

På dag 2 af kurset Introduction to Color Theory hos Online Card Classes var emnet Monochromatic & Analogous.

Først en teori video med Debby Hughes om dagens emne og derefter 2 videoer hvor der blev lavet henholdsvis et monokromatisk kort og et kort med Analogous farver - ved ikke helt hvad det kaldes på dank men det vil sige 3-4 farver der ligger ved siden af hinanden i farvecirklen.

Det var igen gode videoer og flotte kort der blev lavet men i dag havde jeg svært ved at beslutte mig for en "angrebs plan".... skulle jeg lade mig inspirere af teknikken fra et af kortene eller de færdige kort eller blot farve emnet....

Endte med blot at følge et af "farve emnerne" nemlig monokromatisk....


Debby Hughes viste hvordan man med kun en farve kunne gøre den lysere og mørkere så man havde flere farver men i samme "tone/nuance".

Tænke jeg ville prøve at lege med farverne med et andet "materiale/medie" end i går hvor jeg malede og sværtede med Distress ink….Så i dag har jeg stemplet med de stempelegnede sværter jeg har (ikke Distress).

Startede med at ligge alle mine sværte op nogenlunde efter farvecirklen....


Man kan nemt se mine yndlings farver er blå for der har jeg klart flest ;) og så kunne jeg generelt godt bruge nogle flere ;)


Stemplede en lille prøve med alle de blå og valgte de 3 der så ud som cirka samme "tone" bare lysere/mørkere. Dem kombinerede jeg så med 2 kartonfarver (forsøgte igen at ramme den samme "tone" blå....har mange forskellige blå farver karton....men når man sådan sidder og sammenligner har de fleste lige en smule gul/grøn i sig eller lidt for meget rød/lilla i forhold til de stempelsværter jeg skulle bruge. Så havde faktisk kun disse to der så "rigtige" ud), perler og karton farvet med den lyse sværte så jeg havde en lys farve der passede til teksten. Havde ikke mørkeblåt twine så det blev sort.


For at få lidt højde på kortet er både det blå stykke og fjerene sat på men skumtape/dutter.

To foreign visitors: the diecut word means Congratulations.

Materialer: Waltzingmouse stamps Fine Feathers stamp and die, Hero Arts Shadow ink Soft Sky + Cornflower, Versafine Deep Lagoon, Die-namics Die Stitched Mini Scallop Rectangle Stax, Dixi Craft die MD0126 Hjertelig Tillykke med Dagen, perler fra Flying Tiger, Twine.

Mange tak for dit besøg :)

2 kommentarer:

  1. Flot kort, og spændende at følge dig på din vej frem med dit kursus :D
    God weekend til dig...knus ;-)

    SvarSlet
  2. Wow! I need to do that with my coloured media - organise them in to the 12 colours of the wheel. I know where I'm likely to be top heavy - all the blues and greens for me LOL. Your monochrome feather card is gorgeous and feathers symbolise peace to me which is very fitting with the soothing blue hues.

    SvarSlet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)