tirsdag den 7. juni 2016

Fødselsdagskort 2016

Denne gang er det ikke kort som jeg selv har lavet jeg vil vise men i stedet de flotte kort jeg modtog til min fødselsdag :)
 
Jeg er nemlig med i en fødselsdags gruppe hvor vi sender kort til hinanden.
Jeg havde glædet mig meget til at se hvad de havde fundet på og da jeg var på ferie på dagen måtte jeg vente med at se dem til jeg kom hjem 2 uger senere. ... laaaang ventetid - men det er jo godt at have noget at se frem til ik' ;) og det var bestemt ventetiden værd :)
 
Her kommer de flotte kort i alfabetisk orden :
 
Første kort er fra Berit med "flettet" washitape i flot rød/sort/hvid look. Har siddet og "afluret" hvordan det er lavet - smart! Og flot "hjemmetegnet" ramme.


Næste flotte kort er fra Bettina som har lavet et foldekort - kan så godt lide foldekort og denne variant har jeg ikke prøvet at lave. Der er fint perlebånd langs kanterne og roser i farver der passer til mønsterpapiret.
Åbnet ser det sådan her ud med et andet mønsterpapir i siderne der passer i farverne.


Næste flotte kort er fra Hanne som har brugt nogle dejlige dies med stitch og scalloped edge. Det er nok lidt svært at se på billedet med hallo har lækkert glitter/glimmer og passer i farven til baggrunden.


Dette kort er fra Jette i flotte rød/hvide farver.  Post Danmark har smidt kortet væk......ØV - men heldigvis havde Jette taget et billede at det før det blev postet :) Her er brugt både flotte dies og embossing. Er altså lidt lun på den die der laver den hvide doily ;)


Her er det kortet fra Julie i nogle af mine yndlings farver petrol/brune nuancer. Den skrå linje i baggrunden bliver flot fremhævet af 2 størrelser enamel dots.


Så er det Leas flotte kort som Post Danmark også var så venlig at smide væk :( men hun havde heldigvis også taget et billede.  Kan se det var et staffeli kort - de er så fascinerende. Og i fine forårs farver.


Dette flotte kort er fra Lena. Hun havde taget fejl af måneden og sendt det i april....men så kunne jeg jo tage det med på ferien og åbne det på dagen :) heldigt for mig. Og så stod det resten af ferien og så hyggeligt ud med sine tændte fødselsdags lys.


Line havde også lavet et foldekort - det er også bare noget særligt at åbne sådan et :) Den virkelig søde fugl er sat på en rigtig "glad" blomster baggrund.
Her bagsiden og bindebåndet der passer i farven.
Her er det åbnet og den farve koordinerede gave var bundet på som pynt - smart!!!


Og som rosinen i pølseenden dette flotte kort fra Lonny. En af de "tossede" fugle i en skøn farve kombination og så er der "tal huller" i baggrunden med kik til de samme farver som fuglen i en fed watercolor effekt ?


Synes det var tarveligt af Post Danmark men ellers er jeg rigtig glad for mine dejlige kort  :)
Håber billederne ser OK ud....er nemlig løbet ind i omfattende computer problemer, men havde inden lige nået at uploade billederne til FB, så har nu downloaded dem derfra og så uploaded dem her til - de er så lidt "mindre" end de plejer at være men håber det går.

Tak fordi du kiggede med :)

8 kommentarer:

  1. Hvor er det en flot måde du har fået dem alle sat op på. Respekt herfra :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) ja prøver jo at præsenterer dem lidt "flot" ;) når man nu for fine kort :)

      Slet
  2. Så fine kort og tillykke med fødselsdagen

    God eftermiddag

    SvarSlet
  3. Hvor er de rigtig flotte alle sammen

    SvarSlet
  4. Sikke skønne kort med mange spændende detaljer - skønt med kort og skønt at få ideer til at lege videre med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig :) og masser af gode ideer...

      Slet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)