tirsdag den 13. november 2018

Julekort med julekugle

Så er der startet et julekorts kursus hos Online Card Classes....Clean & Simple Holiday.
På dag 1 var der 4 kursus videoer under temaet Inking. Jeg er started med at lave et kort ud fra Julie Ebersoles video....


Lavede det 2 "versioner" mens jeg var i gang (mens stemplerne var placeret i MISTIen ;) ). Stemplede faktisk på 2 stykker mere, men der mangler die cutting m.m. stadig.


Det ene kort er på hvid base ligesom Julie Ebersoles men jo med andre dies og stempler. Teksten er stemplet med Oxide ink - det er første gang jeg har prøvet at stemple tekst med Oxide ink og der virkede perfekt....er altså glad for de Oxide inks….heldigt at jeg så lige har købt nogle flere på SAM i Sorø ;)


Syntes der skulle rødt et sted til på dette kort så endte med det røde hjerte. Det er 3 lag limet sammen så tykkelsen "passer" bedre til snoren.


Måtte også lige prøve en variant med rød base - elsker simpelthen klassisk rød til jul!
Top og bund udskæringerne på "julekuglerne" er lavet med die sættet Ornamental Dies fra Concord & 9th. Cirkeldien jeg har brugt til at embosse/præge med er fra et andet sæt.


Her endte jeg med at bruge snefnugget - limet sammen af 3 lag. For at få samme hvide farve som de heat embossede fnug og teksten fandt jeg en rest akvarel karton til det øverste fnug. Linjerne under snefnugget er lavet fra bagsiden med scoreboardet.

Det er anden omgang julekort jeg for lavet med dette diesæt og igen er det nok ikke den mest oplagte måde af bruge det på - men den får jeg vel prøvet på et tidspunkt ;) Hvis du vil se de andre julekort lavet med samme die sæt så er de Her.

Materialer: Neenah dessert storm, Neenah solar White, Linnen karton, Ornamental Dies fra Concord & 9th, Circles die fra Little B, Stjerne die fra sættet CR1226 fra Marianne design, Hjerte die fra sættet Hearts fra Little B, Tekst og 2 snefnug fra et jule stempelsæt fra Scrapper, Snefnug fra stempelsæt nr. 67152 fra FelicitaDesign, Distress Oxide Candied Appel, Versamark, WOW embossing pulver Bright White, Twine, Rhinsten.

Hvis du syntes du kan genkende den "baggrund" kortene er fotograferet på så er det fra Soffie Bondes nye julepapir Baked with Love i stor :)

Tak for besøget :D

4 kommentarer:

  1. Lækre kort, Camilla :) Glæder mig til at følge dit kursusforløb, da jeg for en gangs skyld ikke selv er på. Har desværre alt for travlt på arbejde for tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Pia :) Trist at du har for travlt denne gang :( det er altid så spændende at følge med hos hinanden....Når der har været et kursus jeg ikke har taget som du har været med på har jeg gerne fulgt lidt med på sidelinjen på din blog :D

      Slet
  2. Hvor er de søde. Skøn ide med julekuglen, må i gemmerne og se, hvilke dies, jeg evt kan bruge som er erstatning. Jeg har lige meldt mig til med forsinkelse, så satser på at få lavet lidt fra kurset i dag og i morgen. Det er dog ikke alle videoerne, jeg lige nu kan få lov til at se.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Heidi :)Mit kort er jo ret "tæt" på Julie Ebersoles... syntes hendes var så sødt så gik på jagt blandt mine dies - præcis som du vil :D Mine dies gav bare ikke "kuglefacon" nok syntes jeg - derfor prægede jeg med en cirkel...
      Hvor lyder det hyggeligt at du også med nu - glæder mig til at se hvad du for lavet :D Mærkeligt at du ikke har adgang til alle videoerne....håber det kommer hurtigt....

      Slet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)