mandag den 24. september 2018

Baggrund med en "ikke baggrunds die"

Så er det blevet den 24 igen og jeg har for 4 gang i træk fået lavet julekort så jeg kan lege med hos OSH (ved godt det er den 9 mdr. …. men bedre sent end aldrig ;) ).

Som min lidt "klumpede" overskrift antyder har jeg brugt en die der er beregner til noget helt andet til at lave baggrunde med....

 
Her det første kort i klassisk rød og hvid...… Hvor jeg har pyntet med halvperler.
  
 
Så en mere "gammeldags jul" version med kvistkarton og rød...…..fandt nogle matte hvidgul/platin pailletter i mine gemmer som viste sig at passe perfekt i farven til det naturfarvede karton - det skal jeg lige huske, ville dog godt have haft dem lidt mindre....
 
 
Så en "blank guld" version med metalkarton.....de små guld pailletter er ganske vist matte for syntes de blanke jeg havde blev for voldsomme.
 
 
Og til slut en "glimmer guld" version......har gnubbet meget energisk med både kniv og falseben på en stump af glimmerpapiret og det er ikke den slags der drysser det bliver bare mat/gråt - disse kort er nemlig tiltænkt OSH. Denne slags plastikagtige glimmerpapir dur ikke rigtig til dies så God Jul er skåret i den blanke guld karton.
 
SÅ tilbage til det med den die der ikke er en baggrunds die....
 
Her først et billede af die sættet
 
 
 
Det er jo beregnet til at lave julekugler med hvor man så kan lave de udskæringer man har lyst til eller stemple med det stempelsæt der passer til som jeg også har men bare ikke har brugt endnu.
 
For at få en hel baggrund ud af den lille die skal den køres gennem maskinen 6 gange pr. baggrund...
 
Her kommer lige et par mobil billeder....
 
 Klar til anden omgang...
 
 og her klar til 3 omgang...
 
Ideen fik jeg forleden aften da jeg lavede en google billede søgning på dette sæt - havde søgt lidt før jeg købte det også for det mærke er unægtelig lidt dyrt (har et af deres sæt i forvejen og det både skære og stempler til gengæld virkelig godt) så skulle lige være helt sikker før det kom i kurven ;)
 
Syntes der er så mange spændende muligheder med dette sæt så glæder mig rigtig til at lege med det :D
 
Hvorfor jeg så startede med denne lidt utraditionelle brug af det i stedet for at starte med den mere oplagte julekugle er et godt spørgsmål LOL men det gjorde jeg altså ;)
 
Hvis du vil se blogindlægget som gav mig ideen er det Her.
 
Som nævnt er disse kort lavet til OSH men kan rigtig godt lide dem så er i gang med et sæt til mig selv, og så spurgte min mor hvorfor jeg ikke havde prøvet at lave et med rød & grøn som jo unægtelig også er jul - så det må jeg nok også lige prøve :)
 
Og så skal jeg helt klart også have lavet nogle af de mere oplagte kort med dette stempel og die sæt :D
 
Materialer: Concord & 9th Ornamental Dies, Linnen karton, 4cc 250g papir, Neenah dessert storm, God jul dien er fra By Lene BLD1011, Tukan guldkarton, Paper Line Glitter papir guld, div. perler og pailletter.
 
Tak for dit besøg :D


4 kommentarer:

  1. Hej Camilla - Super lækker die du har anskaffet og altid lækkert når man kan finde ekstra muligheder med sådan en. Dine kort er SÅ lækre. Du har ret det guldfarvede glimmerpapir (går ud fra det er gavepapir for det brugte jeg også sidste år) er ganske rigtigt "ufarligt" og derfor OK til OSH kort. Også enig med dig i det med at skære ord ud i det - men jeg fik dog vundet kampen sidste år, ved at lægge det over noget restekarton og køre det i Bigshotten - så skar den gennem papiret og jeg kunne bare smide restekartonen ud. Tak for dit link her i julekortindlægget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlie. Tusind tak :D Ja må jo indrømme at jeg er ret vild med den die - og det kan man vist også godt fornemme ;) Tak for at bekræfte at papiret er OK til OSH - selv om det faktisk er noget i A4 købt hos Luna Hobby...men skal da have fat i sådan noget gavepapir for det bliver med garanti billigere i længden (og jeg er glad for at bruge det) Super med tippet om at lægge det ovenpå restekarton når det skal diecuttes - det skal jeg helt klart prøve - tænker det kan give rigtig lækre udskæringer :)

      Slet
  2. Det ser super lækkert ud, og virkelig fedt, at du har lavet kort med det sæt die. Den må jeg vist ind og lure lidt på, for jeg har ikke set det sæt før :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Jette :D Ved ikke om jeg skal anbefale dig at kigge nærmere på den die....for det er farligt.....meget farligt ;) hi hi hi

      Slet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)