torsdag den 27. september 2018

Kort i primærfarver

Jeg er i gang med  et online kursus hos Online Card Classes det hedder Introduction to Color Theory.

Dagens første lektion var om farvehjulet med 12 farver - du kan se mit farvehjul her.

Derefter kom 3 lektioner hvor de forskellige farvekombinationer fra første lektion blev brugt i praksis til at lave 4 kort.

Den første kort opgave var at lave et kort med primærfarverne, altså blå - rød - gul.



Jeg valgte at bruge Distress ink til 2 af farverne og lave en baggrund af dem ved at sværte gennem en stencil. Og 3 farve brugte jeg til min tekst så den er diecuttet i farvet karton.


For at give lidt "ekstra" til kortet har jeg sat mit mønstrede stykke på med mosgummi under. Teksten har fået 6 lag hvid karton limet under det gule lag så det passer i højden og svirvlerne kan gå ud over mønstret.

To foreign visitors: the diecut word means Congratulations.

Har pyntet med klare/perlemors pailletter.

Materialer: Distress ink Barn door + Mamaid lagoon, Tim Holtz Stampersanonymous Herringbone stencil, Little B Circles die, Gummiapan Tillykke die, AC Karton, 4CC 250g karton, pailletter.

Tak for dit besøg :)

1 kommentar:

  1. I love how your fabulous chevron stencilling draws attention to the focal point and how the open window allows the eye to rest there. Wonderful!

    SvarSlet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)