onsdag den 26. september 2018

Farvehjul med Distress re-inker

I dag er der startet et nyt online kursus hos Online Card Classes det hedder Introduction to Color Theory og er som titlen mere end antyder et kursus om farvelære og valg af / kombinationer af farver i forbindelse med at lave kort.

Det er Debby Hughes der er hoved underviser på kurset. I dagens første video laver hun et farvehjul med 12 farver ved at blande 3 farver: Rød - Blå - Gul.

Vi blev opfordret til selv at prøve at lave et med de materialer vi nu har. Jeg kan sagtens huske dengang jeg gjorde det i skolen selvom det kun var 6 farver vi blandede ud af de 3.

Besluttede at prøve at lave det med Distress re-inker…..Det gik fint med at finde en gul og en blå farve men EJ hvor det drillede med at finde en brugbar rød...Har brugt den jeg havde der var bedst selv om den ikke er helt god....



Ved ikke hvorfor der er "mørkere prikker" i nogle af farverne.....håber lidt det forsvinder når det tørre helt....ellers tænker jeg det måske er noget i watercolor kartonen....

Vil da lige at vise mit test stykke.....


Som man nok kan se drillede de lilla farver virkelig meget....prøvede med 4 forskellige røde som grund farve.....nogle gav nærmest brun og en af dem gav den fineste neutrale grå!!!


Her et billede undervejs...


 Min blande palet....


De Distress farver jeg endte med at bruge...


Det var bestemt sjovt at side med selv om de lilla var en udfordring ;) og hold nu helt op hvor skal der mikro lidt grøn (blandet først af blå og gul) i ren gul før den bare er GRØN :D

Glæder mig til at lege videre med kurset :D

1 kommentar:

  1. What a beautiful rainbow and the first I’ve seen with Distress Reinkers. Fabulous job and so interesting to hear your colour explorations with the different reds 😁👍🏻

    SvarSlet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)