fredag den 26. oktober 2018

Watercolor stamping i efterårsfarver

Første lørdag i oktober var det World Card Making Day. The PaperCrafting afholdt i dagens anledning et arrangement i deres event gruppe på Facebook, det var en rigtig inspirerende og hyggelig dag. Jeg har deltaget før og det er altid godt - men i år var vi virkelig mange deltagere....syntes i hvert fald der var virkelig "gang i den"....kunne slet ikke følge med i alle de super flotte kort der blev lavet - men så var der jo ting at kigge på senere også :D
 
Der var 3 udfordringer.....
 
Jeg valgte at starte med udfordring 1 som var en foto inspirations opgave......du kan ser "opgaven" og alle de flotte kort der blev lavet til den her i galleriet.
 
Jeg lod mig inspirerer af farverne, blomster/bladgrønt på bordet og efterårs stemningen.....
 
 
Blomsten er lavet ved hjælp af teknikken "watercolor stamping".
 

Jeg har med hjørnerne af de små Distress ink sværtepuder duppet forskellige farver på mit gummistempel. Har duppet dem på alt efter hvor jeg ønskede de forskellige farver på motivet. Startede med de lyseste farver, og tørrede lige hjørnet af sværten af på noget kladdepapir et par gange når jeg havde fået nogle af de andre farver på.
Så sprayede jeg lidt vand på stemplet med en vandforstøver. Og stemplede så med det på akvarel karton. Lod det ligge og tørre.
 
Da jeg havde lavet det første aftryk besluttede jeg at tilføje en mørk rød til de yderste spidser....stemplede flere mens jeg havde det hele fremme....7 i alt....de 2 er blevet til kort - resten venter ;)
 
 
Så har jeg skåret stykket ud med en die og sværtet kanten, først langt ind med en lys brun og så kun de yderste spidser med en mørk brun.
Det er sat på den mørkrøde baggrund med skumtape. Knus og Kram er diecuttet i samme røde farve og så er det pyntet med nogle bitte små halvperler.
 
Her et billede af det andet kort....lavet forleden dag og sendt til en fødselar med det samme :)
 
 
For at få lidt "højde" på teksten er den skåret ud flere gange og limet sammen, akvarel stykket er sat på basen med skumtape.
 
Materialer: Akvarel karton, Impression Obsession G2062, Distress ink Fossilized amber + Barn door + Aged mahogany + Peeled paint + Forest moss ++ Brushed corduroy + Ground espresso, Die-namics Die Stitched Mini Scallop Rectangle Stax , Dan Dies "Knus & Kram" no. 2813 fra Danmorehobby.
 
Mange tak for besøget :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)