lørdag den 7. november 2015

Embos-resist med dobbel embossing

På dette julekort har jeg fået prøvet en for mig ny teknik eller måske snarere en videre udvikling af en teknik jeg kendte og så med et lille twist!

Nemlig embos-resist med dobbel embossing og glitter......

Julekortet er lavet til CASEing Christmas kurset hos StampNation dag 4. Dagens kort til at CASE er lavet af Heather North. Hun havde brugt noget blåt og sølv farvet glitterpapir med svirvler på og så også en twistet inlaid diecuttet stjerne.

Da jeg ikke har noget mønstret glitter papir besluttede jeg mig for at prøve at lave noget lignende selv...


Jeg startede med at maske den hvide skrå stribe af - puttede VersaMark på og så Hero Arts embossing pulver sparkle og smeltede det - Stemplede og embossede svirvlerne også med sparkle - dækkede den skrå bund med masking tape - sværtede med Distress ink fired brick ved hjælp af mini ink toolet - gnubbede svirvlerne af for rester af rød sværte - dækkede det hele med VersaMark og embossede igen med sparkle.

Så først er det embos-resist teknikken jeg har brugt som jeg kendte i forvejen. Derefter er det hele jo embossed og derved er de hvide områder blevet dobbelt embossede. I virkeligheden kan man når man vipper med kortet se at svirvlerne er tykkere og der er også fint med glimmer - det er bare rigtig svært at få med på billeder ;)


Det med at embosse oven på embos-resist har jeg set på Tim Holtzes blog jeg har så bare brugt pulver med glimmer i for at der skulle komme til at minde om glimmer papir.

Der var så planen at jeg skulle prøve med den twistede inlaid diecut men den eneste die jeg har der kunne bruges passede simpelthen ikke i stilen så bestemte mig for at droppe det.

Har som afslutning stemplet God Jul gentagne gange som en afsluttende "kant"

To foreign visitors: the words mean Merry Christmas.

Tak for besøget og god weekend!

10 kommentarer:

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)