søndag den 26. august 2018

Julekort - masse produktion

24 juli var der som der er hver den 24 super fin inspiration til julekort hos Operation Skriv Hjem.
Fik lyst til at lade mig inspirere af Pia Larsens julekort (nr.2) som jeg syntes er elegant og enkelt.

Jeg har så ikke lige den lækre stjernedie men gik på jagt efter hvad jeg så havde der kunne bruges til ideen med at "lade baggrunden ses gennem die cuttede motiver på kortfronten".



Startede med at lave et enkelt kort som "prøve".....




Da jeg var tilfreds med det første og det egnede sig fint til "masse produktion" besluttede jeg at lave 7 mere….




Først lavede jeg alle kortbaserne og satte guld papir/glimmer karton på. Fik brugt guld papiret op og fandt så en stor rest glimmer karton til de sidste 2 kort.....




Så skar jeg alle de røde stykker karton og det var også lidt af et raste party.....

Jeg er slem til at være bagud når juleaften nærmer sig - og mit scrapbord er tilfældigvis også kendt som spisebordet i stuen ;) så det skal jo ryddes op....og det skal så gerne gå lidt hurtigt....såååå tit havner hele bunken af rester af forskellige karton farver, mønsterpapirer, poser med glimmer karton, metal karton m.m. i en papkasse, pizza æske eller lign. og der ligger det jo rigtig godt og venter på at jeg en dag får lyst til at sorterer efter farver m.m. og det er jeg ikke flink til at få gjort....

Men det var faktisk sådan en rodebunke jeg havde fat i her og fik brugt en del "stumper og rester" fra :)




Jeg satte de 2 dies fast med tape på et stykke madpapir i samme størrelse som det røde karton, så var det nemt og hurtigt at tape det på et rødt stykke - kører det igennem maskinen - flytte "skabelonen" over på et nyt stykke - osv osv....




Derefter brugte jeg 4 forskellige "stitched border" dies til kanterne.....




Så er de røde stykker sat på baserne med en blanding af tape og lim....




Til slut syntes jeg de "manglede lidt" så fandt div. pailletter frem....




Det er så min plan at beholde de 3 selv og give de 5 til Operation Skriv Hjem.

Dies: Rensdyr hovedet er fra Marianne Design LR0177, God jul er fra Picturing The World PTW002, Stitched Borders er fra Lawn Fawn.

Tak for at du kiggede med :)

8 kommentarer:

  1. Lækre kort - super fint med den vejledning til, hvordan du har gjort det. Vil prøve den fremgangsmåde med madpapiret. Tak for inspiration

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) og hvor er jeg glad for at hører at du fik noget ud af vejledningen - tak for at du skrev det. Held og lykke med madpapirs skabelonerne :D

      Slet
  2. Det er netop skønt med den inspiration hos OSH, så vi ikke er for meget bagefter med julekortene, når julen igen kommer snigende ind på os :)
    Sød model, du har kreeret og jeg skal da også lige have luret lidt på det madpapir, for det lyder til at være en god model, når der skal laves lidt "samlebånd"

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja julen er der altid bare lige pludselig! tænker hvert år - næste år SÅ følger du med og laver et hver måned....hmmm...måske lykkes det næste år ;) men kom da med fra juli i år, og tænker det går hvis jeg laver mere en et kort hver gang :)
      Tusind tak :) også for at du skrev en kommentar :) Jeg er blevet ret glad for det madpapir - på det sene har brugt madpapirs skabeloner flere gange, det er selvfølgelig lidt "tyndt" men syntes det fungerer rigtig fint i hvert fald ca. 10 gange som jeg har prøvet. Håber du for held med det også :D

      Slet
  3. Hej Camilla. Tak fordi du leger med her hos OSH og linker til julekortideer. Hilsen Fifty og Charlie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fifty og Charlie. Tak for at måtte lege med :D og for inspiration :). Hilsen Camilla

      Slet
  4. Flotte kort.og god jul.....😊🎅🎅

    SvarSlet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)